Zastihl váš domov déšť a způsobil vám škodu? Zde se dozvíte, jak postupovat, ať už se jedná o škodu způsobenou vodou, či ohněm!
Jak postupovat při řešení škod
Pokud potřebujete okamžitou pomoc, protože vás déšť například vytopil, tak určitě neváhejte a volejte prvně hasiče (150)!
Pro rychlou pomoc naší asistenční služby (pokrývač, sklenář, aj.), nás kontaktujte na:
+420 221 586 425 a zvolte JEDNIČKU.
Pokud už jste z nejhoršího venku a chcete vědět, jak postupovat při nahlášení události z pojištění domácnosti, využijte následující návod. Pokud máte další dotazy k nahlášení neváhejte se nám ozvat na výše uvedené lince a zvolte DVOJKU.
Řešení škody krok za krokem
- Jak už píšeme výše, pokud je to nutné, kontaktujte příslušné záchranné složky (hasiči) a snažte se škodu, co nejvíce omezit. My vám sice škodu můžeme proplatit a poskytnout pomoc s obnovou domácnosti, ale jsou věci, které si za peníze nekoupíte.
- Pokud už je tzv. „po všem“, tak škodu vyfoťte. Fotodokumentace poškozených věcí nám pomůže určit rozsah škody a urychlí plnění. Vyfoťte jak celkový pohled na poškozené věci, tak i detaily poškozených částí. Zároveň poškozené věci nelikvidujte a ponechte k případné prohlídce.
- Dále svůj majetek zabezpečte. Provizorní zabezpečení majetku pomůže s nezvětšováním škody, než společně vrátíme vše do původního stavu. Např. při poškození střechy dočasně zajistěte, aby vám do domácnosti dále nepršelo a začněte uklízet a sušit.
- Sepište, co všechno máte poškozeno a ideálně si k poškozeným věcem připravte i podklady. Čím více podkladů (účtenky apod.) dostaneme, tím rychleji budeme postupovat.
- Udělejte odhad škody. Bude nám stačit hrubý odhad. Přesnost odhadu nebude pro výši plnění rozhodující, ale pomůže nám to.
- Pak už stačí škodu jen nahlásit a zbytek je na nás. Hlásit můžete buď telefonicky, na uvedeném čísle (volba 2) nebo si jednoduše stáhněte TENTO dokument a vyplněný nám ho společně s fotodokumentací a dalšími podklady zašlete na email: czinfo@cardif.com nebo adresu: BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a. s., Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8
Co je dobré k hlášení znát
- Identifikaci. Číslo pojistné smlouvy a vaše rodné číslo
- Místo a datum vzniku škody
- Příčinu škody (popište co se stalo)
- Předpokládanou výši škody a soupis poškozeného majetku
Co se bude dít dále?
- Po zaregistrování vašich dokumentů vám pošleme SMS s číslem vaší škodní události.
- Pokud od vás budeme potřebovat ještě nějaké další podklady, ozveme se vám.
- Pokud to bude nutné, zašleme na místo našeho technika ke zdokumentování škody.
- O vyřízení vaší události vás budeme neprodleně informovat.
- Škodní událost řešíme vždy co nejrychleji. Doporučujeme však posílat požadované podklady co nejdříve a nejlépe e-mailem. Urychlíte tím vyřízení vaší události.
- V případě, že vám vznikne nárok na pojistné plnění, odesíláme pojistné plnění přímo na vámi uvedený účet.
Na co se nás klienti často ptají?
- Můžu začít uklízet? Případně přijde se na to někdo podívat?
- Pokud máte nafoceno, tak určitě můžete začít s úklidem. Pokud je to možné, tak poškozené věci nevyhazujte, kdyby bylo nutné k vám poslat technika na ohledání. O nutnosti zaslat k vám technika vás budeme informovat.
- Proplácíme i nástroje, které jsou nutné k úklidu pořídit.
- Co mám dělat, pokud mám něco zničeného?
- Neváhejte nám škodu nahlásit!
- Zaplatíte mi něco dopředu, nemám teď na opravy peníze?
- U nás rozumíme potřebě vrátit vše do normálního chodu co nejrychleji, a proto i takovýmto žádostem vycházíme maximálně vstříc. Prosíme, kontaktujte nás a domluvíme se na detailech.
- Kdy mi pošlete peníze?
- Záleží, jestli od vás už máme všechny potřebné podklady. Menší škody jsme schopni většinou vyřešit v řádu dní.
- Hradíte nové ceny nebo máte nějaké oceňovací tabulky?
- Plníme v nových cenách.
- Jak doplnit již nahlášenou škodu nebo zjistit její stav?
- Opět nám můžete poslat vše na email nebo naši adresu, či nám zavolat. Pro urychlení uveďte číslo vaší škodní události, které jste obdrželi v SMS.