Aktuální informace

Navzdory krizi 71 % Čechů nezrušilo pojištění a ani o tom v nejbližší době neuvažuje, vyplývá z průzkumu BNP Paribas Cardif Pojišťovny

Navzdory krizi 71 % Čechů nezrušilo pojištění a ani o tom v nejbližší době neuvažuje, vyplývá z průzkumu BNP Paribas Cardif Pojišťovny

15.06.2023

I přes složitou ekonomickou situaci, která řadu domácností nutí k šetření, 71 % Čechů nezrušilo pojistné smlouvy a ani to v nejbližší době nemá v plánu. Alespoň nějakou pojistku zrušilo 10 % tuzemských obyvatel, nejčastěji šlo o životní a úrazové pojištění – tedy takové, které se týká přímo osoby pojistitele, nikoli jeho majetku. Vyplývá to z průzkumu znalosti pojištění, který pro BNP Paribas Cardif Pojišťovnu v březnu tohoto roku realizovala agentura STEM/MARK.

„Pojištění není spotřební výdaj a chrání nás v případě nečekaných událostí. I v době vysoké inflace, kdy je mnoho domácností nuceno více šetřit, je nezbytné uvažovat racionálně a chránit se před případnými riziky. I když třeba máte nějakou finanční rezervu, ta se vzhledem k současnému dění, kdy citelně zdražují nejen energie, může rychle ztenčit. Je tedy relativně snadné se kvůli nenadálé nemoci či úrazu dostat do situace, kdy domácnost například není schopna z finančních rezerv pokrýt všechny své závazky,“ říká Martin Steiner, obchodní ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

 

90 % české populace má v současné době uzavřeno nějaké pojištění. Necelé dvě třetiny respondentů (64 %) znají obsah svých pojištění, 28 % deklarovalo jejich kompletní znalost. „Problém vidím v tom, že ač je v dnešní době mnoho lidí pojištěno, často nevědí, na co mají v případě pojistných událostí nárok,“ vysvětluje dále Martin Steiner.

 

Pokud jde o zvažování pojistných produktů, dominuje u Čechů zájem o pojištění domácnosti a cestovní pojištění. Zájem dále převažuje u dalších typů, které zajišťují běh života respondentů – úraz, život, odpovědnost za škody, splácení půjček a zajištění platební karty.

 

Z průzkumu vyplývá, že s aktualizací smluv jsou na tom Češi dobře. Více než polovina respondentů (52 %) uvedla, že svoje smlouvy aktualizovali v posledním roce. Pokud aktualizace proběhla, bylo to nejčastěji z popudu finančního poradce (40 %) nebo v rámci osobní pravidelné aktualizace (31 %). „Veškeré pojistné smlouvy je nutné čas od času zkontrolovat. Čím staršího data totiž jsou, tím větší je pravděpodobnost, že bude třeba je aktualizovat. Vždy je lepší být připraven než se nechat nepříjemně překvapit následky neaktualizované smlouvy, které mohou být v mnoha případech i finančně nevýhodné,“ říká generální ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny Zdeněk Jaroš.

 

Češi jsou za jednotlivé pojistné smlouvy ochotni platit většinou 250 až 500 Kč měsíčně. Platba nad
2–3 tisíce Kč je u většiny sledovaných pojištění spíše zcela výjimečná. 10–30 % populace neví, kolik za daný druh pojištění aktuálně platí.

 

Znalost druhů pojištění souvisí s úrovní jejich využívání. Největší zkušenosti Češi mají s cestovním pojištěním, pojištěním domácnosti a s úrazovým a životním pojištěním.

 

Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového dotazníku (CAWI) a sběr dat probíhal v březnu 2023. Účastnilo se ho 500 respondentů ve věku 18 až 65 let.

 

O BNP Paribas Cardif Pojišťovně
BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 26 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2022 obsadila první dvě místa v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr. Obhájila tak přední příčky z let 2021, 2020 a 2019. Více na www.cardif.cz.

 

Kontakt pro média:

Alena Šopov

Brand & Communication Manager
BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.

Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8

Tel.: +420 773 632 270

E-mail: alena.sopov@cardif.com

 

Kristýna Dolejšová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 141 313, +420 224 810 809
E-mail: kristyna.dolejsova@stance.cz