Aktuální informace

Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Jak postupovat, když vám živelná pohroma poškodí domov

Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Jak postupovat, když vám živelná pohroma poškodí domov

30.09.2024

Povodně, které v roce 2024 zasáhly velkou část České republiky, opět ukázaly, jak důležité je být připraven na nečekané přírodní katastrofy. Desítky domů byly zatopeny, voda způsobila miliardové škody a mnoha lidem se ze dne na den změnil život. Jak vám v takové situaci může pomoci pojištění domácnosti a co byste měli vědět, pokud vás zasáhne voda či jiná živelná pohroma?

Vzhledem k mimořádné zářijové situaci jsme za 19 dní měli na naší lince o 40 procent více hovorů ve srovnání s jakýmkoliv jiným celým běžným měsícem. Jen za třetí týden v září se registrovalo tolik událostí, kolik se normálně registruje za celý měsíc.

 

Jak pojištění domácnosti pomáhá při povodních?

Pojištění domácnosti je navrženo tak, aby pokrylo škody na vybavení, nábytku a osobních věcech, které byly zničeny nebo poškozeny při povodních. Klienti BNP Paribas Cardif Pojišťovny, kteří byli postiženi povodněmi, mají přístup k okamžité asistenci a možnost náhrady škod v plných nových cenách. To znamená, že poškozené spotřebiče nebo nábytek pojišťovna posuzuje jako nové, nikoliv již opotřebené.

 

Co dělat, pokud vaši oblast zasáhne silný déšť?

Z našich dat vidíme, že výrazně vzrostly škody spojené právě s deštěm, a to v nich ještě nemáme zahrnuté zářijové povodně. Pokud hrozí, že vaši oblast zasáhne silný déšť, pokuste se svůj domov zabezpečit. Vykliďte cennosti, uzavřete okna a dveře, a pokud je to možné, postavte zábrany proti vodě (např. pytle s pískem). Po odeznění velké vody je důležité ihned zdokumentovat škody. Fotografie poškozených věcí, včetně celkových a detailních snímků, jsou klíčové pro rychlé vyřízení pojistné události. Pokud máte pojištění domácnosti, po zdokumentování škody kontaktujte pojišťovnu co nejdříve. Nahlásit vše můžete telefonicky, přes e-mail nebo pomocí formuláře na webových stránkách BNP Paribas Cardif​ Pojišťovny.

 

Kdy začít uklízet?

Tato otázka patřila v posledních dnech na naší lince k těm nejčastějším. Pokud máte škody nafocené, můžete začít s úklidem. Poškozené věci doporučujeme ponechat, pokud je to možné, pro případ, že by k vám bylo nutné poslat technika na ohledání. O tom bychom vás samozřejmě informovali. Lidé často také netuší, že proplácíme i nástroje, které je nutné pořídit k úklidu.

 

Proč si nechat pojistit domácnost?

Pojištění domácnosti od BNP Paribas Cardif Pojišťovny zahrnuje nejen škody způsobené povodněmi, ale i další živelné události, jako jsou vichřice, záplavy nebo požáry. Kromě toho pojišťovna nabízí asistenci při haváriích, jako je prasklá trubka, a okamžitou pomoc při technických problémech, které mohou vzniknout v důsledku přírodní katastrofy​. Samozřejmostí je non-stop asistence, která vám pomůže pojistnou událost řešit. Poškození majetku řeší pojišťovna bez zbytečného zdržování.  

Letos jsme do konce srpna zaznamenali nárůst na škodách v domácnosti o 16 procent oproti stejnému období loni. Živelné pohromy i další „běžné katastrofy“ z každodenního života, jako jsou třeba zabouchnuté dveře, prasklá trubka nebo jiný havarijní stav, se mohou stát komukoliv. A často v momentě, kdy to čekáte nejméně. Mít kvalitní pojištění domácnosti je proto klíčové, aby vás nečekané události nezanechaly bez prostředků a možnosti rychlé obnovy vašeho domova.

Odpovídá: Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu