Jak předejít ztrátám a podvodům v adventním čase

Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Jak předejít ztrátám a podvodům v adventním čase?

17. prosince 2024

V předvánočním období narůstají nejen zisky prodejců, ale každoročně registrujeme také zvýšené počty krádeží a podvodů při nákupech na internetu. Kapsáři, nedodané zboží či phishing mohou snadno pokazit sváteční náladu. Proto je důležité být ostražitější, těmto situacím předcházet, a když se taková nepříjemnost přesto stane, být na ni připraveni. 

V naší pojišťovně registrujeme oproti loňskému roku třikrát více škod z nákupů na internetu a patnáctiprocentní nárůst objemu vyplacených škod z phishingu. Průměrně klientům v případě phishingu vyplácíme asi 50 tisíc korun, u nákupů na internetu jde o 5 tisíc korun. A to se nám do těchto čísel ještě nepromítly Vánoce.

Závěr roku totiž zdaleka není o klidu a vánoční atmosféře, byť bychom si to všichni jistě přáli. Jde také o čas, kdy hekticky sháníme dárky. Bohužel právě tento shon otevírá dveře zlodějům a podvodníkům, kteří využívají naší nepozornosti a uspěchanosti. Ať už se pohybujete na vánočních trzích, v nákupních centrech nebo surfujete po e-shopech, je dobré vědět, na co si dát pozor.

Kapsáři se v poslední době přesouvají z vánočních trhů do obchodních center a supermarketů a peněženky, telefony či klíče ponechané v otevřených kabelkách nebo nákupních košících se snadno stanou jejich kořistí. Dbejte proto na to, abyste své věci měli vždy pod kontrolou a cennosti dobře zabezpečené.

Při nakupování na internetu hrozí zase jiná rizika – phishingové útoky nebo nedodání objednaného zboží, včetně nákupů z druhé ruky na internetových tržištích. Letos se navíc rozšířily i falešné vstupenky na sportovní události. Vždy si proto ověřte, že nejste na podvodné stránce, a neznámé e-shopy si proklepněte. Dávejte si také pozor na podezřele nízké ceny a vysoké slevy, které mohou signalizovat podvod.

Při veškeré opatrnosti ale nelze vyloučit, že se stane něco nepříjemného. Pokud dojde ke krádeži, je důležité okamžitě zablokovat platební karty a případ nahlásit policii. U on-line podvodů kontaktujte poskytovatele platebních služeb a zjistěte, zda můžete transakci reklamovat. Předejít finančním ztrátám vám pomůže také vhodně zvolené pojištění. Například pojištění každodenních rizik (dříve známé i jako pojištění platebních karet a osobních věcí) vás kryje před nástrahami reálného i on-line světa. S jeho pomocí se tak nemusíte obávat ztráty osobních věcí nebo kapsářů a zároveň s ním získáváte ochranu v případě, že vám spadne mobil a například se rozbije displej. Kromě toho vás jistí i v on-line světě, kde vám kryje záda při zneužití platební karty, nedoručení objednaného zboží, včetně nákupů z druhé ruky, nebo při phishingovém útoku na váš bankovní účet.

Předvánoční čas může být náročný, ale zbytečným stresům se dá s trochou obezřetnosti předejít. Užijte si advent v klidu a ve společnosti vašich blízkých.

Odpovídá: Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu

O BNP Paribas Cardif Pojišťovně

BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 28 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2023 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr první dvě příčky a již popáté v řadě tak obhájila prvenství. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde obsadila druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna.

Kontakt pro média:

Alena Šopov

Brand & Communication Manager
BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.

 

Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8

Kristýna Dolejšová

Account Manager
Stance Communications, s.r.o.

 

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1