Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Jak a kdy hlásit pojistnou událost?
Pojištění schopnosti splácet hypotéku či půjčku pomáhá lidem platit finanční závazky i v momentě, kdy přijdou o svůj příjem. To se stává nejčastěji kvůli pracovní neschopnosti, ztrátě zaměstnání nebo péči o blízkého. Jak a kdy takovou pojistnou událost nahlásit, radí ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny Martin Pejsar.
Ať už máte sjednané jakékoliv pojištění, je dobré vědět, jak reagovat a na co nezapomenout, když pojistná událost nastane. Pokud se bavíme o splácení finančních závazků, je důležité, aby klienti věděli, že na řešení pojistné události nejsou sami a že mají dostatek času na její nahlášení. Vždy chceme, aby pro ně byl tento proces co nejjednodušší a co nejméně stresující.
Pokud je to možné, nejlepší variantou je samozřejmě pojistnou událost nahlásit co nejdříve, takže už v době pracovní neschopnosti nebo nezaměstnanosti. Jakmile splníte minimální dobu trvání pojistné události, která je nejčastěji 30 dnů, můžete snadno podat hlášení on-line nebo e-mailem. Konkrétní doba se ale může lišit, a je proto nutné ji ověřit individuálně ve vaší pojistné smlouvě. Po schválení pojistného plnění pak za vás pojišťovna bude hradit splátky úvěru podle délky trvání vaší nemoci nebo nezaměstnanosti, a to až po dobu 1 roku, což pro vás znamená, že nemusíte příliš sahat do vlastních úspor ani finančních rezerv.
Pokud nenahlásíte pojistnou událost ihned, nemusíte se obávat, že bychom ji nemohli plnit. Podle zákona lze pojistnou událost nahlásit zpětně, a to až 4 roky u neživotního pojištění, u životního pojištění pak až 11 let. V praxi to znamená, že pokud například řešíte léčbu nebo péči o blízkého a nemáte čas vyřizovat dokumenty pro pojišťovnu, můžete se k tomu vrátit později. Často se setkáváme s tím, že klienti hlášení pojistné události z důvodu pracovní neschopnosti odkládají až na dobu po skončení léčby. Pokud v době nemoci nebo v průběhu ošetřování člena rodiny nemáte čas řešit doklady pro pojišťovnu a pokud zároveň stále zvládáte splácet svůj úvěr například z úspor, můžete klidně nahlášení pojistné události odložit, až se situace uklidní. Proces nahlášení je dnes velmi jednoduchý především díky ePortálu České správy sociálního zabezpečení, kde si může každý pohodlně, a hlavně on-line stáhnout potvrzení o svých neschopenkách a jednoduše je přiložit k hlášení pojistné události. Detailní návod, jak na to, najdou všichni klienti na webových stránkách pojišťovny.
Odpovídá:Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu
O BNP Paribas Cardif Pojišťovně
BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 28 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2023 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr první dvě příčky a již popáté v řadě tak obhájila prvenství. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde obsadila druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna.
Kontakt pro média:
Alena Šopov
Brand & Communication Manager
BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.
Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8
Kristýna Dolejšová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.
Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1