Jak mít online nákupy pod kontrolou?
Online nakupování je dnes běžnou součástí života, ale přináší i řadu rizik. Proto by lidé neměli zapomínat na pojištění každodenních rizik či pojištění internetových rizik, které je chrání v online světě. Klientům pomáhá v situacích, kdy objednané zboží nedorazí, je doručeno poškozené nebo když se stanou obětí podvodu při koupi zboží z druhé ruky, ale i v případě komplikací s nákupy ze zemí mimo EU.
Statistiky ukazují, že zájem o ochranu na internetu u lidí roste. V období leden až červenec 2025 evidujeme meziročně o 10 % více pojistných událostí z pojištění nákupů na internetu a průměrná částka, kterou jsme klientům vyplatili, činí 4 473 Kč.
Fenoménem posledních dvou let jsou zejména nedoručené nebo falešné vstupenky na sportovní a kulturní akce, eventuálně případy, kdy je jedna vstupenka prodána více lidem. Oblíbenou platformou pro tyto podvody bývají diskusní fóra či inzertní portály. Proto doporučujeme klientům, aby byli obezřetní, nedůvěřovali neznámým lidem a pořizovali vstupenky výhradně z oficiálních distribučních míst. Podvody při nákupech a prodejích zboží z druhé ruky přesto zůstávají nejčastější, a proto radíme předávat si zboží při osobním setkání a hradit cenu až při převzetí.
Dokumentace je základ
Pokud klient uplatňuje pojistnou událost, je pro nás klíčová dokumentace. Velkou pomocí je archivovaná komunikace s protistranou, kde je jasně popsán předmět a cena, screenshot inzerátu nebo znalost identity prodávajícího při peer-to-peer transakcích. Pokud je klient obětí trestného činu, je nezbytné doložit také policejní protokol. Právě důsledná dokumentace nám umožňuje pojistnou událost řešit rychle a efektivně.
Klienti si stále více uvědomují, že online rizika se týkají každého, a proto využívají naše produkty častěji než dříve. Oblíbené jsou zejména balíčky kombinující pojištění platebních karet, osobních věcí a internetových rizik a v poslední době také rodinné varianty, které chrání nejen samotného klienta, ale i jeho partnera či partnerku a děti do 18 let. Díky nim má celá rodina v online prostředí větší jistotu, že i v případě podvodu zůstane chráněna.
Odpovídá: Michal Tuček, ředitel produktu a marketingu
O BNP Paribas Cardif Pojišťovně
BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 28 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2023 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr první dvě příčky a již popáté v řadě tak obhájila prvenství. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde obsadila druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna.
Kontakt pro média:
Kontakt slouží pouze pro média, ostatní dotazy zodpoví kolegové na Klientské lince +420 234 240 234 v pracovní dny 8 – 18hod.
Jana Kokešová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.
Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1