Starám se o nemocného člena rodiny

Proces nahlášení události

Krok 0: Stala se vám pojistná událost

Sbalit Read more about Krok 0: Stala se vám pojistná událost Read less about Krok 0: Stala se vám pojistná událost
  • Před nahlášením události si ověřte, jak dlouho musí podle pojistných podmínek trvat péče o vašeho blízkého, aby byla splněna minimální doba trvání.
  • Pojistnou událost můžete nahlásit v průběhu péče o vašeho blízkého nebo až po jejím ukončení.
    • V průběhu neschopnosti pravidelně dokládáte potvrzení a pojistné plnění je vypláceno měsíčně.
    • Po skončení ošetřovaní doložíte všechny doklady a pojistné plnění dostanete vyplacené najednou.
  • Pokud máte sjednané Pojištění schopnosti splácet k úvěru, nezapomeňte, že úvěrové splátky je nutné hradit i v době trvání pojistné události, pojistné plnění totiž může dorazit na účet až po datu splátky.

Krok 1: Připravte si všechny potřebné doklady

Sbalit Read more about Krok 1: Připravte si všechny potřebné doklady Read less about Krok 1: Připravte si všechny potřebné doklady

1. Doklad o snížení příjmu – vyberte jednu z možností podle vaší situace:

  • přiznání příspěvku na péči při ošetřování člena rodiny (rozhodnutí úřadu práce)
  • potvrzení zaměstnavatele o čerpání neplaceného volna – můžete využít náš formulář
  • potvrzení zaměstnavatele o skončení pracovního poměru z důvodu ošetřování (můžete využít náš formulář), včetně zápočtového listu a potvrzení o evidenci na úřadu práce
  • nebo potvrzení o zrušení živnosti, včetně potvrzení o evidenci na úřadu práce

2. Doklad prokazující rodinný vztah mezi vámi jako pojištěným klientem a ošetřovaným členem rodiny. Pokud o blízkého člena rodiny nepečujete vy jako pojištěný klient, ale váš partner/partnerka, pak bude potřeba i doklad prokazující váš vzájemný vztah

3. Souhlas ošetřovaného se zpracováním údajů pro šetření pojistné události  můžete využít náš formulář

V případě, že pečujete o člena rodiny ze zdravotních důvodů:

4. Lékařské zprávy s popisem nemoci/úrazu ošetřovaného

5. Lékařem potvrzené Rozhodnutí o potřebě ošetřování (formulář OČR) nebo lékařskou zprávu potvrzující nutnost ošetřování

6. A dále pokud ošetřovaný:

  • absolvoval vyšetření specialistou → lékařskou zprávu s výsledkem vyšetření / diagnózou
  • absolvoval zobrazovací vyšetření zad → popis výsledku vyšetření (např. RTG, MRI, CT, SONO)
  • byl hospitalizován → propouštěcí zprávu z nemocničního zařízení
  • podstoupil operaci → operační protokol

Pokud tyto potřebné doklady nemáte, požádejte o ně praktického lékaře nebo specialistu, u kterého se váš blízký člen rodiny léčí. Stačí, když si doklady vyfotíte mobilním telefonem a pošlete nám je e-mailem.

V případě, že pečujete o člena rodiny kvůli neplánovanému uzavření školských zařízení (například z důvodu karantény):

4. Potvrzení o čerpání ošetřovného vystavené ČSSZ a potvrzené zaměstnavatelem

Krok 2: Dejte nám vědět, co se stalo, a k nahlášení přiložte i všechny doklady

Sbalit Read more about Krok 2: Dejte nám vědět, co se stalo, a k nahlášení přiložte i všechny doklady Read less about Krok 2: Dejte nám vědět, co se stalo, a k nahlášení přiložte i všechny doklady

Hlášení pojistné události online dostupné pro klienty:

Loga online nahlášení

Hlášení pojistné události e-mailem:

  • Kliknutím na ikonku formuláře si otevřete oznámení škodní události.
  • Oznámení vyplňte a uložte do svého počítače.
  • Nezapomeňte vyplnit i své telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  • Oznámení spolu s potřebnými doklady (scan či foto) zašlete elektronicky jako přílohu e-mailu na czinfo@cardif.com.

V případě, že nemůžete využít e-mail, vyplněné Oznámení škodní události vytiskněte, podepište a zašlete poštou spolu s kopiemi dokladů na adresu BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a. s., Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8. Pokud nemáte možnost tisku formuláře, kontaktujte naše Klientské centrum.

Krok 3: Co nejdříve vám potvrdíme registraci vaší události

Sbalit Read more about Krok 3: Co nejdříve vám potvrdíme registraci vaší události Read less about Krok 3: Co nejdříve vám potvrdíme registraci vaší události
  • Pojistnou událost zaregistrujeme a pošleme vám SMS do 10 dnů od nahlášení události.
  • V SMS obdržíte číslo vaší pojistné události – bude se vám hodit pro případnou další komunikaci s námi.

Krok 4: Dostanete naše rozhodnutí

Sbalit Read more about Krok 4: Dostanete naše rozhodnutí Read less about Krok 4: Dostanete naše rozhodnutí
  • Vaši událost pečlivě posoudíme a rozhodneme.
  • Obdržíte od nás rozhodnutí a další podrobné informace.
  • V případě kladného posouzení vaší události vyplatíme pojistné plnění, a to buď přímo do vaší banky na úhradu úvěru nebo na váš účet (záleží na podmínkách vašeho pojištění).

Časté otázky

Sbalit Read more about Časté otázky Read less about Časté otázky

Můžu jako pojistnou událost nahlásit i ošetřování nevlastního dítěte?

Ano, v rámci našeho pojištění Ošetřování člena rodiny je možné pečovat o:

  • manžela/manželku, registrovaného partnera/partnerku, druha/družku žijící s vámi ve společné domácnosti,
  • vaše vlastní děti, děti manžela/manželky, registrovaného partnera/partnerky, druha/družky žijící s vámi ve společné domácnosti,
  • děti svěřené vám do pěstounské péče nebo do výchovy,
  • vaše vlastní rodiče, rodiče manžela/manželky, registrovaného partnera/partnerky, druha/družky žijící s vámi ve společné domácnosti,
  • vaše sourozence,
  • vašeho osvojitele, opatrovníka nebo pěstouna.

Může o nemocného člena rodiny pečovat například i moje manželka, i když není pojištěná?

Ano, v rámci našeho pojištění ošetřování člena rodiny je možné, aby ošetřovatelem byl kromě vás jako pojištěného klienta i vaše manžel/manželka, registrovaný partner/partnerka nebo druh/družka žijící s vámi ve společné domácnosti.

Můžu nahlásit škodní událost zpětně?

Škodní událost můžete hlásit zpětně, až do 4 let od jejího vzniku, pokud jste v době, kdy se vám škodní událost stala, měl/a platné pojištění.

Kde najdu detailní podmínky pojištění?

Najdete je buď v pojistné smlouvě a všeobecných pojistných podmínkách, které jste dostal/a při sjednání pojištění, nebo na stránkách společnosti, u které jste si pojištění sjednal/a. Případně o ně můžete požádat Klientské centrum na tel. čísle 234 240 234 nebo na e-mailu czinfo@cardif.com.

Můžu nahlásit škodní událost, ke které už nemám aktivní pojištění?

Ano, můžete, pokud jste v době, kdy se vám škodní událost stala, měl/a platné pojištění.