Roste zájem o dlouhodobé cestovní pojištění. Češi chtějí klid nejen na jednu dovolenou
Během letních měsíců se většina českých domácností chystá vyrazit na dovolenou, nejčastěji do zahraničí. Letos plánuje cestu mimo republiku podle Holiday Barometru, který realizuje Europ Assistance a IPSOS, 82 % Čechů. S tím ale roste i potřeba kvalitního pojištění, které pokryje nečekané náklady spojené například s úrazem nebo zrušeným letem. Podle aktuálních dat BNP Paribas Cardif Pojišťovny si stále více Čechů riziko uvědomuje a sjednává si cestovní pojištění jako spolehlivý způsob ochrany svého zdraví i financí.
Každý z nás se těší na chvíle odpočinku po náročném pracovním období a letní dovolená bývá ideální příležitostí, jak na chvíli zpomalit. Přípravy i samotný pobyt v zahraničí však často přinášejí stres, ať už jde o složitou logistiku, nebo o nečekané situace v neznámém prostředí. Podle BNP Paribas Cardif indexu jistoty se alespoň někdy stresuje kvůli cestování 73 % respondentů.
Lidé proto hledají způsoby, jak si pobyt zpříjemnit a snížit riziko problémů. Podle průzkumu pojišťovny si například připravují detailní itinerář, stahují mobilní aplikace usnadňující cestování nebo se učí základní fráze v cizím jazyce. Nejčastěji ale v rámci příprav sahají po cestovním pojištění, které jim dodává pocit klidu. Obavy z nečekaných zdravotních potíží, storna zájezdu nebo ztracených zavazadel totiž pojištění výrazně snižuje, a lidé tak mohou cestovat s větší jistotou. „Kvalitní cestovní pojištění dnes pro většinu lidí znamená víc než jen finanční ochranu. Je to služba, která jim pomáhá cítit se jistě i v nepředvídatelných situacích,“ říká Zdeněk Jaroš, generální ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny.
Stále oblíbenějším se stává dlouhodobé cestovní pojištění, které pokrývá neomezený počet cest do zahraničí během celého kalendářního roku. Vydáváte-li se na dovolenou častěji, nemusíte pokaždé řešit nové smlouvy ani hlídat platnost pojištění. BNP Paribas Cardif Pojišťovna navíc k tomuto produktu nabízí zvýhodněné sazby pro pojištění rodinných příslušníků. Podle Holiday Barometru cestuje s dětmi na dovolenou 43 % Čechů, a právě pro rodiny bývají jednoduchost a jistota při častých cestách obzvlášť důležité.
„Dlouhodobé cestovní pojištění poskytujeme ve spolupráci s našimi partnery z bankovního sektoru – mBank, MONETA Money Bank a Raiffeisenbank. Klienti si ho mohou sjednat nad rámec běžných služeb ke svým platebním účtům. Zájem o využití tohoto produktu vzrostl meziročně až o 55 %,“ uvádí Zdeněk Jaroš a dodává: „Vedle rostoucí popularity samotných pojištění sledujeme také vyšší využívání našich doplňkových asistenčních služeb. Počet informačních hovorů, například ohledně nejbližší dostupné lékařské péče nebo doporučeného postupu při řešení konkrétních situací, vzrostl oproti loňsku o 113 %.“
„Často si lidé neuvědomují, jak vysoké výlohy je mohou bez cestovního pojištění potkat, zejména mimo Evropu,“ upozorňuje Jaroš. „Typickým příkladem je nedávný případ klienta, narozeného v roce 1987, bez předchozích zdravotních problémů, který odcestoval se svou manželkou na dovolenou do Turecka. Během pobytu prodělal infarkt a musel být okamžitě hospitalizován. Následně bylo nutné zajistit jeho repatriaci zpět do České republiky. Celkové náklady na lékařskou péči a převoz se vyšplhaly na jeden milion korun. Bez pojištění by všechny výdaje musel hradit sám.“
Nedostatečné pojištění se tak může snadno stát zdrojem nepříjemného řešení a může vést k podstatně vyšším výdajům. Není proto překvapením, že kvalitní pojištění se stává nedílnou součástí plánů stoupajícího počtu cestovatelů. Data z pojistného trhu také ukazují, že většina Čechů si už zvykla před cestou do zahraničí ověřit platnost a rozsah svého pojištění. Kromě tradičních produktů přitom stále častěji vyhledávají i rozšířené služby, které jim pobyt v zahraničí ještě více zpříjemní a usnadní.
O BNP Paribas Cardif Pojišťovně
BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 28 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2023 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr první dvě příčky a již popáté v řadě tak obhájila prvenství. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde obsadila druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna.
Kontakt pro média:
Kontakt slouží pouze pro média, ostatní dotazy zodpoví kolegové na Klientské lince +420 234 240 234 v pracovní dny 8 – 18hod.
Jana Kokešová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.
Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1