Jak si užít letní cestování bez stresu?

Jak si užít letní cestování bez stresu?

16. července 2025

Léto je obdobím, kdy chceme načerpat nové síly a dát si pauzu od práce a povinností. Vyrážíme k moři, na hory, na chalupu i do zahraničí s představou klidu a pohody. Jenže namísto odpočinku často přichází stres. Podle BNP Paribas Cardif indexu jistoty, který pro pojišťovnu pravidelně realizuje výzkumná agentura Ipsos, se až 73 % Čechů při cestování stresuje, což je vlastně trochu paradox: to, co má přinést uvolnění, nám často spíš přidělává vrásky. Michal Tuček, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny, radí, jak si užít letní dovolenou v klidu. 

Co nás nejvíc stresuje?

Nejistota. Zda všechno klapne podle plánu, jestli nám někdo nevykrade byt, co se stane, když se v cizině něco pokazí. Obavy se týkají nejen samotné cesty, ale i toho, co zůstává doma. A tak si lidé pomáhají různými způsoby. Více než dvě třetiny Čechů podle BNP Paribas Cardif indexu jistoty svěřují klíče sousedům nebo rodině, aby měli pod kontrolou domov během dovolené. Téměř tři čtvrtiny si pak domlouvají pravidelnou kontrolu bytu nebo domu, zatímco jsou pryč. Nejčastěji prosí rodinu a přátele.

Co naopak dodává jistotu?

Zásadní roli hraje cestovní pojištění, které si podle průzkumu pojišťovny sjednává 8 z 10 Čechů. Kvalitní pojištění dnes už zdaleka neznamená jen proplacení lékařského ošetření. Umí pomoci při ztrátě zavazadel, zpoždění letu, při právních problémech i technických potížích. 6 z 10 lidí si navíc sjednává pojištění storna zájezdu, což dává smysl zvlášť při plánování dovolené s předstihem. Jistotu dodává i dobrý plán cesty nebo využívání mobilních aplikací, které pomáhají s orientací, komunikací nebo řešením mimořádných událostí. A pak jsou věci, které působí nenápadně, ale jsou velmi praktické, například jak na dovolené platíme. 74 % lidí spoléhá v zahraničí na platební kartu, ale přesto si 7 z 10 před cestou vybírá i hotovost pro případ, že by nešlo kartou zaplatit nebo by nebyl poblíž bankomat.

Co vám přinese cestovní pojištění od BNP Paribas Cardif Pojišťovny?

Komplexní cestovní pojištění dnes může výrazně pomoct i v situacích, které nejsou život ohrožující, ale dokážou cestu pořádně zkomplikovat – třeba když se ztratí, nebo poškodí zavazadla, dojde ke zpoždění, nebo k úplnému zrušení cesty, případně když člověk neúmyslně způsobí škodu někomu dalšímu. Důležitým prvkem je i nepřetržitá asistenční služba v češtině, na kterou se dá obrátit kdykoliv, ať už jde o zdravotní problém, nebo o zádrhel na cestě. Pojištění si pohodlně sjednáte ve svém internetovém bankovnictví, varianta Rodina navíc pojistí automaticky i celou vaši rodinu. Pak už vám zbyde jen relaxovat s vědomím, že v případě průšvihu vám pojištění pomůže problémy rychle a efektivně vyřešit.

Odpovídá: Michal Tuček, ředitel produktu a marketingu

O BNP Paribas Cardif Pojišťovně

BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 28 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2023 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr první dvě příčky a již popáté v řadě tak obhájila prvenství. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde obsadila druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna.

Kontakt pro média:

Kontakt slouží pouze pro média, ostatní dotazy zodpoví kolegové na Klientské lince +420 234 240 234 v pracovní dny 8 – 18hod.

Jana Kokešová

Account Manager
Stance Communications, s.r.o.

 

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1