Pracovní neschopnost
Jsem nemocný a nemám svůj pravidelný příjem
Začátek pracovní neschopnosti
- Lékař vám vystaví potvrzení o pracovní neschopnosti.
- Díky eNeschopence nemusíte zaměstnavateli ani ČSSZ nic posílat, stačí nahlásit, že jste v pracovní neschopnosti.
- Naše pojištění kryje i OSVČ a pro nahlášení škodní události stačí potvrzení od lékaře nebo lékařská zpráva.
Nahlášení škodní události
- Až budete v pracovní neschopnosti alespoň 30 nebo 60 dnů (podle toho, jaké máte sjednané pojištění), nahlaste nám škodní událost:
Vyplňte formulář (link)
- Vytištěný a vyplněný formulář zašlete nascanovaný nebo vyfocený mobilním telefonem e-mailem na czinfo@cardif.com nebo poštou na BNP Paribas Cardif Pojišťovna, Boudníkova 2508/1, 180 00 Praha.
- Pokud nemáte možnost tisku, kontaktujte nás na Klientském centru.
- Zkontrolujte si, že jste přiložil všechny doklady, které od vás potřebujeme, zejména:
- lékařské zprávy,
- potvrzení o pracovní neschopnosti – pokud jste OSVČ, bude nám stačit jako potvrzení vaší pracovní neschopnosti lékařská zpráva nebo eNeschopenka od lékaře, a další doklady uvedené při hlášení události.
- Pokud nám pošlete e-mail, vždy vám potvrdíme, že jsme ho dostali. Když od nás potvrzení nedostanete, je možné, že příloha překročila 5 MB, prosím zmenšete ji a pošlete znovu.
- Nahlášenou událost zaregistrujeme a v SMS vám pošleme její číslo. Včasným dodáním všech dokladů urychlíte vyřízení vaší události.
- Pojistné plnění zasíláme, až budeme mít všechny potřebné doklady, a tedy ne vždy před datem splátky. Věnujte proto pozornost včasnému splácení svých závazků.
Posouzení škodní události
- Zkontrolujeme splnění všech podmínek pojištění, např. trvání pracovní neschopnosti minimálně 30 nebo 60 dní.
- Posoudíme váš zdravotní stav (podle zdravotní dokumentace a informací od lékaře) a přezkoumáme vznik onemocnění. Pojistné plnění totiž nemůžeme vyplatit, pokud je vaše nemoc (úraz) stejná nebo související s nemocí (úrazem), se kterou jste se léčil/a před počátkem pojištění.
Vyplacení pojistného plnění
- O výsledku šetření vás budeme informovat.
- Pojistné plnění vyplácíme:
- na bankovní účet, který jste nám vyplnil/a nebo
- dle podmínek pojištění na váš úvěrový účet v bance, u které bylo vaše pojištění sjednáno. Případný přeplatek banka zašle na váš běžný účet. S dotazy se proto obracejte na svou banku.
Trvání pracovní neschopnosti
- Abychom vám mohli pravidelně vyplácet pojistné plnění, potřebujeme vědět, že jste stále v pracovní neschopnosti a k tomu potřebujeme:
- každý měsíc potvrzení o vaší pracovní neschopnosti (stačí jeden z těchto dokumentů podle toho, který máte k dispozici):
- potvrzení o trvání pracovní neschopnosti vydané ČSSZ, které si jednoduše stáhnete z https://eportal.cssz.cz/ díky bankovní identitě;
- potvrzení o trvání pracovní neschopnosti od lékaře (e-neschopenka s potvrzením kontrol);
- potvrzení v lékařské zprávě;
- výpis z účtu, ze kterého bude (podle zprávy pro příjemce) zřejmé pobírání nemocenské;
- každý druhý měsíc lékařskou zprávu z kontrolního vyšetření.
Ukončení pracovní neschopnosti
- Až budete zdravý a budete mít ukončenou pracovní neschopnost, dejte nám vědět. Vyplatíme vám pojistné plnění za poslední měsíc.
Hlášení pojištění schopnosti splácet pro klienty:
- AirBank
- Equa Bank
- mBank
- Moneta Money Bank
- Sberbank
- Volkswagen Financial Services
NAHLÁSIT ONLINE