Pracovní neschopnost

Jsem nemocný a nemám svůj pravidelný příjem

Začátek pracovní neschopnosti

  • Lékař vám vystaví potvrzení o pracovní neschopnosti.
  • Díky eNeschopence nemusíte zaměstnavateli ani ČSSZ nic posílat, stačí nahlásit, že jste v pracovní neschopnosti.
  • Naše pojištění kryje i OSVČ a pro nahlášení škodní události stačí potvrzení od lékaře nebo lékařská zpráva.

 

Nahlášení škodní události

  • Až budete v pracovní neschopnosti alespoň 30 nebo 60 dnů (podle toho, jaké máte sjednané pojištění), nahlaste nám škodní událost:
    • Online (link na COP)
    • Vyplňte formulář (link)

Vytištěný a vyplněný formulář zašlete nascanovaný nebo vyfocený mobilním telefonem e-mailem na czinfo@cardif.com nebo poštou na BNP Paribas Cardif Pojišťovna, Boudníkova 2508/1, 180 00 Praha.

Pokud nemáte možnost tisku, kontaktujte nás na Klientském centru (link).

 

  • Zkontrolujte si, že jste přiložil všechny doklady, které od vás potřebujeme, zejména:
    • lékařské zprávy,
    • potvrzení o pracovní neschopnosti – pokud jste OSVČ, bude nám stačit jako potvrzení vaší pracovní neschopnosti lékařská zpráva nebo eNeschopenka od lékaře,
    • a další doklady uvedené při hlášení události.
  • Pokud nám pošlete e-mail, vždy vám potvrdíme, že jsme ho dostali. Když od nás potvrzení nedostanete, je možné, že příloha překročila 5 MB, prosím zmenšete ji a pošlete znovu.
  • Nahlášenou událost zaregistrujeme a v SMS vám pošleme její číslo. Včasným dodáním všech dokladů urychlíte vyřízení vaší události.
  • Pojistné plnění zasíláme, až budeme mít všechny potřebné doklady, a tedy ne vždy před datem splátky. Věnujte proto pozornost včasnému splácení svých závazků.

 

Posouzení škodní události

  • Zkontrolujeme splnění všech podmínek pojištění, např. trvání pracovní neschopnosti minimálně 30 nebo 60 dní.
  • Posoudíme váš zdravotní stav (podle zdravotní dokumentace a informací od lékaře) a přezkoumáme vznik onemocnění. Pojistné plnění totiž nemůžeme vyplatit, pokud je vaše nemoc (úraz) stejná nebo související s nemocí (úrazem), se kterou jste se léčil/a před počátkem pojištění.

 

Vyplacení pojistného plnění

  • O výsledku šetření vás budeme informovat.
  • Pojistné plnění vyplácíme:
    • na bankovní účet, který jste nám vyplnil/a nebo
    • dle podmínek pojištění na váš úvěrový účet v bance, u které bylo vaše pojištění sjednáno. Případný přeplatek banka zašle na váš běžný účet. S dotazy se proto obracejte na svou banku.

 

Trvání pracovní neschopnosti

  • Abychom vám mohli pravidelně vyplácet pojistné plnění, potřebujeme vědět, že jste stále v pracovní neschopnosti a k tomu potřebujeme:
    • každý měsíc potvrzení o vaší pracovní neschopnosti (stačí jeden z těchto dokumentů podle toho, který máte k dispozici):
      • potvrzení o trvání pracovní neschopnosti vydané ČSSZ, které si jednoduše stáhnete z https://eportal.cssz.cz/ díky bankovní identitě;
      • potvrzení o trvání pracovní neschopnosti od lékaře (e-neschopenka s potvrzením kontrol);
      • potvrzení v lékařské zprávě;
      • výpis z účtu, ze kterého bude (podle zprávy pro příjemce) zřejmé pobírání nemocenské;
    • každý druhý měsíc lékařskou zprávu z kontrolního vyšetření.

 

Ukončení pracovní neschopnosti

  • Až budete zdravý a budete mít ukončenou pracovní neschopnost, dejte nám vědět. Vyplatíme vám pojistné plnění za poslední měsíc.