Přejít k obsahu

Jsem v pracovní neschopnosti

Jak nahlásit škodní událost

Pracovní neschopnost

Jsem nemocný a nemám svůj pravidelný příjem

Začátek pracovní neschopnosti

  • Lékař vám vystaví potvrzení o pracovní neschopnosti.
  • Díky eNeschopence nemusíte zaměstnavateli ani ČSSZ nic posílat, stačí nahlásit, že jste v pracovní neschopnosti.
  • Naše pojištění kryje i OSVČ a pro nahlášení škodní události stačí potvrzení od lékaře nebo lékařská zpráva.

 

Nahlášení škodní události

  • Až budete v pracovní neschopnosti alespoň 30 nebo 60 dnů (podle toho, jaké máte sjednané pojištění), nahlaste nám škodní událost:

 

Vyplňte formulář (link)

  • Vytištěný a vyplněný formulář zašlete nascanovaný nebo vyfocený mobilním telefonem e-mailem na czinfo@cardif.com nebo poštou na BNP Paribas Cardif Pojišťovna, Boudníkova 2508/1, 180 00 Praha.
  • Pokud nemáte možnost tisku, kontaktujte nás na Klientském centru.

 

  1. Zkontrolujte si, že jste přiložil všechny doklady, které od vás potřebujeme, zejména:
  • lékařské zprávy,
  • potvrzení o pracovní neschopnosti – pokud jste OSVČ, bude nám stačit jako potvrzení vaší pracovní neschopnosti lékařská zpráva nebo eNeschopenka od lékaře, a další doklady uvedené při hlášení události.
  1. Pokud nám pošlete e-mail, vždy vám potvrdíme, že jsme ho dostali. Když od nás potvrzení nedostanete, je možné, že příloha překročila 5 MB, prosím zmenšete ji a pošlete znovu.
  2. Nahlášenou událost zaregistrujeme a v SMS vám pošleme její číslo. Včasným dodáním všech dokladů urychlíte vyřízení vaší události.
  3. Pojistné plnění zasíláme, až budeme mít všechny potřebné doklady, a tedy ne vždy před datem splátky. Věnujte proto pozornost včasnému splácení svých závazků.

 

Posouzení škodní události

  1. Zkontrolujeme splnění všech podmínek pojištění, např. trvání pracovní neschopnosti minimálně 30 nebo 60 dní.
  2. Posoudíme váš zdravotní stav (podle zdravotní dokumentace a informací od lékaře) a přezkoumáme vznik onemocnění. Pojistné plnění totiž nemůžeme vyplatit, pokud je vaše nemoc (úraz) stejná nebo související s nemocí (úrazem), se kterou jste se léčil/a před počátkem pojištění.

 

Vyplacení pojistného plnění

  1. O výsledku šetření vás budeme informovat.
  2. Pojistné plnění vyplácíme:
  • na bankovní účet, který jste nám vyplnil/a nebo
  • dle podmínek pojištění na váš úvěrový účet v bance, u které bylo vaše pojištění sjednáno. Případný přeplatek banka zašle na váš běžný účet. S dotazy se proto obracejte na svou banku.

 

Trvání pracovní neschopnosti

  • Abychom vám mohli pravidelně vyplácet pojistné plnění, potřebujeme vědět, že jste stále v pracovní neschopnosti a k tomu potřebujeme:
  1. každý měsíc potvrzení o vaší pracovní neschopnosti (stačí jeden z těchto dokumentů podle toho, který máte k dispozici):
  • potvrzení o trvání pracovní neschopnosti vydané ČSSZ, které si jednoduše stáhnete z https://eportal.cssz.cz/ díky bankovní identitě;
  • potvrzení o trvání pracovní neschopnosti od lékaře (e-neschopenka s potvrzením kontrol);
  • potvrzení v lékařské zprávě;
  • výpis z účtu, ze kterého bude (podle zprávy pro příjemce) zřejmé pobírání nemocenské;
  1. každý druhý měsíc lékařskou zprávu z kontrolního vyšetření.

 

Ukončení pracovní neschopnosti

  • Až budete zdravý a budete mít ukončenou pracovní neschopnost, dejte nám vědět. Vyplatíme vám pojistné plnění za poslední měsíc.

Hlášení pojištění schopnosti splácet pro klienty:

  • AirBank
  • Equa Bank
  • mBank
  • Moneta Money Bank
  • Sberbank
  • Volkswagen Financial Services
 

NAHLÁSIT ONLINE